Na to jsme si odpověděli v prvním díle. Reklama na Facebooku je v porovnání s jinými druhy reklam levná, okamžitě dostupná a při přesném zacílení na cílovou skupinu velice efektivní. Díky ní můžete přivést nejen fanoušky, ale hlavně platící zákazníky.
Na co je možné tuto reklamu zacílit?
◾Fanoušky Vaší stránky a přátele vašich fanoušků
◾Zákazníky z vaší databáze identifikované pomocí telefonních čísel nebo emailů
◾Remarketingem (retargetingem) na lidi, kteří navštívili váš web
◾Sociodemografické údaje: věk, místo bydliště, zájmy, rodinný status, pohlaví, dosažené vzdělání
V prvním díle jsme si řekli, proč nepoužívat tlačítko Propagovat. Facebook z důvodu „přílišné složitosti“ Power editoru pro reklamy doprogramoval možnost zjednodušené propagace přímo do rozhraní stránky. Současně s tímto krokem omezil dosah neplacených příspěvků.
Borci od Marka totiž stránkám cenzurují dosah. Znamená to, že pouze tak 2% Vašich fanoušků váš obsah uvidí. A teprve až tito fanoušci začnou příspěvek lajkovat, nebo psát komentáře, tak až potom se dostane většímu množství fanoušků. Ale ani potom ho neuvídí zdaleka všichni.
Pokud chcete vytvářet reklamu na Facebooku, tak se bez účtu pro reklamu zkrátka neobejdete. Podívejte se na první díl, ve kterém je podrobný video návod, ve kterém se dozvíte, jak si krok za krokem založit účet na business.facebook.com, spojíte si ho s kreditní kartou a necháte si vytvořit remarketingový pixel, který si následně umístíte přímo do svého MioWebu. Pak se sem ale zase vraťte 🙂
Tak to je skvělé. Máte remarketingový pixel a Facebook pro Vás již nějakou dobu shromažďuje návštěvníky, kteří se pohybují po Vašem webu. Teď nastává čas toho využít. Pokud máte dobře nastavená klíčová slova pro vyhledávače a píšete kvalitní obsah ve svém blogu, sdílíte své blogové příspěvky na svém profilu na facebooku, tak nebudete mít s návštěvností problém.
Nyní je na čase naučit se, jak si vytvoříte svou vlastní reklamu pro Facebook se všemi vychytávkami v modernizovaném prostředí Facebooku.