Přemýšlíte nad tím, jak zvýšit prodeje ze svého webu? Už totiž neplatí, že potřebuje web. Dnes potřebujete strategicky promyšlený web. Mít vizitkový web s nabídkou svých služeb už zkrátka nestačí. Důležitá otázka pro dnešní den: Vracíte návštěvníky webu zpátky do hry? Uvědomil jsem si to dnes, když mi přišel tento email od Google.
Emotivní fotografie, která v nás podvědomě vzbuzuje provinění, že jsme tomu chudáčkovi pejskovi na obrázku způsobili bolest tím, že jsme dlouho nepřidali žádnou fotografii. Ale to není vše. Ten, komu obrázek nestačí, ten se začte. „Právě teď někdo někde hledá fotku nebo recenzi k místu, které jste navštívili.“.
Ou další provinění. Já sme fakt teď byl na tolika místech a mám i fotky. Ale nenasdílel jsem je! A utíkáte to okamžitě napravit. Přece vás text k tomu jasně vybízí: „Přidejte fotku či recenzi a pomozte ostatním objevovat svět na Mapách Google“. A rovnou tlačítko s jasnou výzvou k akci Přispět.
V dnešní uspěchané době tráví návštěvníci na stránkách stále kratší dobu. Nemají zkrátka čas ztrácet čas čtením dlouhého obsahu, procházením struktury webu a hledáním toho, co by si asi tak od vás mohli koupit. Oni si nemohou vybrat, protože třeba ani netuší, že to, co právě vy nabízíte je pro právě teď pro ně.
A důvodů pro to se najde hodně. Třeba nejsou experti na danou oblast, nebo vám nerozumí. Zkrátka na ně mluvíte španělsky. Nebo svahilsky. Nebo maďarsky. To je podle mých zkušeností to nejčastější. Nevím jako návštěvník jak mám na vašem webu pokračovat, abyste mi pomohli.
Už tím, že jste na tomto článku, tak o tom nějakým způsobem přemýšlíte. Zadali jste do vyhledávače klíčová slova a systém vyhodnotil, že v tomto článku byste se mohli dozvědět víc o tom, co hledáte.
Udělejte to stejně. Zaměřte se na to, jak se na internetu chováte vy, když máte problém. Sledujte jak systematicky postupujete. Jaký text zadáváte do vyhledávače. Jak skenujete nabídnuté výsledky vyhledávače. Zda přeskakujete sponzorované (reklamní) odkazy. Kolik času strávíte na vybrané stránce. Co vás na ní zaujalo a co vůbec. Co váš přitáhlo k tomu chtít vědět víc. Jaké vizuální sdělení předává stránka. Jaké používá texty. Jaký máte pocit na stránce. K jaké akci vás stránka vyzývá (pokud vůbec :)).
Klidně si udělejte poznámky, nebo nahrajte záznam obrazovky. A mimochodem záznamy pohybu návštěvníků na vašem webu jsou ukázkovým příkladem, jak můžete získat cenná data o tom, jak se lidé, kteří vás vůbec neznají, pohybují na vašem webu. A vím o vhodném nástroji SmartLook, který to umí i zadarmo (sice s limitem, ale zadarmo).
Ze samotné webové analytiky se dá vyčíst spousta dalších věcí. Jak návštěvníci prochází stránky. Které stránky okamžitě opouštějí a které čtou delší dobu. Dá se zjistit, kde máte přerušený řetěz akcí, kterými vyzýváme návštěvníka, aby přešel hlouběji do tématu.
Pěkně hladce a nenásilně. Žádné rozhodování mezi 3 variantami. Přímočaře od prvního kontaktu s vaším webem až k produktu. Krůček po krůčku otevírat téma a předávat hodnotu, kterou když návštěvník zavnímá a bude cítit, tak nebude mít problém u vás zůstat a nakoupit.
Jednoduše, stručně a jasně. Máte problém se získáváním zákazníků ze svého webu i když víte, že na web lidé chodí? Hledáte řešení? Tak dál nehledejte. Tipy jak vytvořit web tak, aby z návštěvníka udělal zákazníka a udržel ho se dozvíte v sérii videí zdarma.
Získejte zdarma klíčové postupy, jak získat zákazníky přes internet.