Podnikání na internetu není pro každého. Možná že jste i vy narazili na knihu Pavla Říhy Z nuly na milion a ptáte se, jestli je právě pro vás, tak přesně pro vás píšu tento článek. Pokud hledáte zázračný recept na rychlé zbohatnutí přes noc, nějaký super systém, jak vyhrát přes online sázky, tipy jak podojit burzu a tak podobně, tak to jste na špatné adrese.
V knize z Nuly na milion autor představuje svou vlastní neobvyklou strategii, na jejímž základě může člověk, který už dnes předává hodnotu ostatním lidem, napákovat svůj přínos ostatním lidem a díky tomu vydělat třeba i svůj první milion.
Tady si dovolím s názvem knihy Z nuly na milion nesouhlasit. Pokud jsem na 0 a neznám svou hodnotu, nepomůže mi pohnout se z místa. Osobně jsem nepoznal nikoho, kdo nezná hodnotu svého přínosu pro ostatní lidi a uživil by se podnikáním.
Zato znám osobně dnes už stovky lidí, kteří aplikací principů, o kterých se dozvíte v knize Z nuly na milion, dokázali rozšířit své stávající podnikání a přitáhnout si klienty, kteří by k nim osobně na provozovnu nebo do kanceláře nikdy nedorazili.
Znáš svou vášeň?
Znáš svou hodnotu?
Platí ti lidé za tvou hodnotu?
Pokud je tvá odpověď 3x ANO, tak přesně tobě know-how z knihy pomůže vytvořit páku na tvou hodnotu a rozšířit tak tvé podnikání.
Bez vášně pro to, co chceš, aby tě živilo, nedojdeš daleko. Můžeš být vášnivý rybář a může tě živit práce v kanceláři. To je OK pro někoho, komu vyhovuje práce v kanceláři a cítí, že tam je jeho místo.
Když děláš něco proto, že musíš, je z toho ta energie „musení“ cítit. Lidé poznají, pokud pro ně nějakou činnost dělá někdo s vášní a zanícením, nebo proto, že zkrátka musí. Za kým asi půjdou utratit své peníze?
Proto je fajn, když hoříš vášní pro to, co tě živí. Budeš pro tuhle činnost vyhledávaný. Půjde ti sama a s pocitem, že když to děláš, tak tě to naplňuje a vyživuje. A to je k nezaplacení.
Když nepředáváš hodnotu, lidé tě nevyhledávají. Je to prostě tak. Ostatní tě neocení za něco, co není pro ně samotné přínosné. Takhle to na tomto světě chodí.
Pro ostatní máš hodnotu podle toho, jak jim dokážeš vyřešit jejich problémy. Když někdo zvládá něco těžce, rád zaplatí někomu, kdo to pro něj udělá rychle, kvalitně a za skvělou cenu.
Bez hodnoty neproudí energie. V našem případě energie peněz. Když máš hodnotu pro ostatní, může přijít tok peněz. Představit si to můžeš jako vodopád. Čím vyšší hodnota, tím z větší výšky dopadá k tobě energie peněz. Čím vyšší předáváš hodnotu, tím vyšší částky za ně lidé platí.
Přiznejme si to. Pokud čteš tento článek, tak jde tobě (ale i mě) o bohatství. Nějakým způsobem se poohlížíš po něčem, co tě posune na tvé cestě dál.
Může to být situace, že chceš skončit v zaměstnání, při kterém už na vedlejšák podnikáš. Nebo tě tvé podnikání už živí, ale potřebuješ expandovat a nevíš, jak přitáhnout nové zákazníky. A to je páka. Páka, která znásobí tvou hodnotu.
Napákovat své podnikání můžeš získáváním nových zákazníků, péčí o stávající klienty nebo vstupem na úplně nový trh. Páku si můžeš představit jako šířku toho vodopádu. Čím větší máš páku, tím širší je tok energie peněz k tobě.
Malá páka znamená, že tok peněz je slabý a jednorázový. Když se zastaví předávání hodnoty, zastaví se také tok peněz. Například když zavřeš svůj obchod, nikdo u tebe nenakoupí. Dalo by se říci, že peníze rychle přitečou pokud osobně makáš a rychle odtečou pokud nemakáš. Zato velká páka znamená, že tok peněz je mohutný a stálý. Peníze přitékají od stále více zákazníků a nezávisle na tvém čase, což vytváří stabilizaci ve tvém podnikání.
Podle mého názoru je to kniha, která obsahuje strategii pro vytvoření páky. Tudíž pokud zatím neznáš svou hodnotu, není pro tebe. Můžeš si ji nechat na později (protože nikdo neví, kdy se zase bude tisknout) a využít ji později, nebo ji darovat někomu, kdo to zrovna teď na své cestě potřebuje.
189 stránek knihy přečtete za dva dny. Není to klasické marketingové čtení, ale obsah se čte dobře i člověku, který zatím nepřišel se světem online příliš do styku.
Také to není kniha pro každého, protože tato strategie funguje bezvadně na digitálně distribuované produkty přes internet, jako jsou ebooky, video kurzy a členské sekce. Au. Teď jste se zarazili. Takže to bude nějaké to šmejdské info podnikání?
Tak nějak se tu vytvořilo povědomí, že ten, kdo nabízí digitální produkty je rovnou šmejd. A často tomu tak je. Jenomže každá mince má dvě strany.
Pokud jsi kadeřnice a hledáš, jak přivést nové zákazníky do svého kadeřnictví, tak i když využiješ jen část strategie, dokážeš znásobit povědomí o své značce a přivést nové zákazníky. Takže strategie ti bude fungovat i když ne na maximum.
Z nuly na milion začíná úvodem s příběhem autora. Dozvíš se, kdo to je Pavel Říha a čím si na své cestě prošel. Právě spojení příběhu a principů strategie dělá právě této knize tu dobrou čtivost.
Kniha je úvodem do světa strategií digitálně doručovaných produktů a tak když přeskočíš na stranu 25, začne motivační část, ve které je důležité, aby jsi si jako čtenář ujasnil svou vášeň, pojmenoval vizi a zacílil na toho nejideálnějšího zákazníka.
A v dalších částech se ti už pomalu objeví „obrázek shora“, ve kterém jsou vidět všechny potřebné součásti celého „stroje na peníze“ (tak se tato kapitola jmenuje). Autor se nezaměřuje na detailní popis jednotlivých součástek, protože k jejich vysvětlení, pochopení a aplikaci je potřeba daleko více prostoru.
Tohle je schéma, které já na konzultacích s klienty používám nejčastěji (omluvte proto prosím kvalitu tohoto výtisku, protože je už dost jetý :)), když probíráme jejich automatizaci prodejních procesů. Díky této vizuální podobě dokážu i naprostému technickému laikovi ukázat, jak vypadá taková online páka na jeho podnikání a dokážeme se bavit nad jeho konkrétními stránkami, produkty nebo službami.
(Mapa online úspěchu je v PDF podobě k dispozici ve 115 minutovém tréninku Mapa online úspechu uvnitř mentoring klubu Placen za existenci.)
Autor nepojal knihu jako ultimátní kladivo na online byznys, ale vytvořil vstup do tohoto oboru pro neznalého člověka. Nenaučí tě JAK to konkrétně udělat, ale pochopíš PROČ. A to PROČ je za mne důležitější než JAK. Ten, kdo hledá v této knize jak to konkrétně udělat, ten bude zklamán.
Pokud ale člověk pochopí PROČ má něco dělat, co předchází a co následuje, tak má neskutečnou výhodu. Již POCHOPIL a může se pustit do další fáze – začít to dělat (a hledat JAK to udělat). Tím získá náskok před konkurencí, která dříve nebo později stejně začne s online strategiem.
To JAK to udělat v praxi najdeš v největší online knihovně návodů a strategických tréninků, v Mentoring klubu Placen za existenci, který navazuje na knihu a je vytvořený přesně se záměrem uvedení strategie do praxe a to nejen podle návodů, ale i s osobní podporou mentorů.
Po omezenou dobu tak můžeš při stažení PDF Z nuly na milion z této stránky získat knihu v elektronické podobě zcela zdarma a navíc pokud vstoupíš do Mentoring klubu Placen za existenci za pouhou 1 Kč, obdržíš tištěnou knihu do své poštovní schránky zdarma (akce platí do vyprodání nákladu tištěných knih), navíc pracovní sešit, myšlenkovou mapu a online trénink Z nuly na milion s akčními kroky jak okamžitě uvést know-how z knihy krok za krokem do praxe. A to je k nezaplacení, když si můžeš do knihy vlepovat své vlastní poznámky, vyplnit si do pracovního sešitu tvoje konkrétní akční kroky a nechat se vést bez dalšího tápání.
Víc ti řeknu v tomhle videu, které jsem natočil hned potom, co mi zavolala paní, která si stáhla minulý týden knihu a celá žhavá to chtěla uvést hned do praxe strategii z knihy pro vstupní stránky.
https://www.youtube.com/watch?v=YOnmxdCkJmA
Mám na tebe jednu prosbu na závěr. Pokud se ti článek líbil, tak ho prosím nasdílej, protože nikdy nevíš, jestli právě teď někdo ze tvých přátel neřeší ve svém podnikání zrovna tohle téma. Dostane tu šanci stáhnout si knihu zdarma a třeba i když se mu třeba know-how z knihy právě teď nebude hodit, tak za měsíc, za půl roku se situace změní a bude v situaci, kdy mu aplikace této online strategie změní podnikání.