Reklama na Facebooku je v porovnání s jinými druhy reklam levná, okamžitě dostupná a při přesném zacílení na cílovou skupinu velice efektivní. Díky ní můžete přivést nejen fanoušky, ale hlavně platící zákazníky.
Na co je možné tuto reklamu zacílit?
◾Fanoušky Vaší stránky a přátele vašich fanoušků
◾Zákazníky z vaší databáze identifikované pomocí telefonních čísel nebo emailů
◾Remarketingem (retargetingem) na lidi, kteří navštívili váš web
◾Sociodemografické údaje: věk, místo bydliště, zájmy, rodinný status, pohlaví, dosažené vzdělání
Reklama na Facebooku může získávat fanoušky, kteří označí Líbí se mi pro Vaší stránku, propagovat příspěvky na Vaší obchodní stránce, můžete také přilákat návštěvníky na Vaše webové stránky, nebo přímo prodávat Vaše produkty.
Nastavit reklamu můžete na:
◾Vaše Facebookové stránky
◾příspěvky na Facebook stránce
◾Váš web obecně
◾přímo konkrétní produkty na Vašem webu
◾Facebookové aplikace
◾události
Facebook z důvodu „přílišné složitosti“ Power editoru pro reklamy doprogramoval možnost zjednodušené propagace přímo do rozhraní stránky. Současně s tímto krokem omezil dosah neplacených příspěvků.
Borci od Marka totiž stránkám cenzurují dosah. Znamená to, že pouze tak 2% Vašich fanoušků váš obsah uvidí. A teprve až tito fanoušci začnou příspěvek lajkovat, nebo psát komentáře, tak až potom se dostane většímu množství fanoušků. Ale ani potom ho neuvídí zdaleka všichni.
Jednoduché a účelné. Pro facebook, samozřejmě. Chceš dostat příspěvek mezi lidi? Zaplať. Stačí jen párkrát kliknout a propagace je na světě. Jenomže: – Jste s výsledky této propagace spokojeni? Můžete získávat fanoušky, kteří označí Líbí se mi pro Vaší stránku, propagovat příspěvky na Vaší obchodní stránce, můžete také přilákat návštěvníky na Vaše webové stránky, nebo přímo prodávat Vaše produkty.
Z důvodu zjednodušení zadávání byly značně omezeny. Můžete zacílit na fanoušky své stránky a jejich přátele nebo na všechny uživatele, kteří odpovídají Vámi nastavenému filtru. Není však možné cílit POUZE na vlastní fanoušky. Tím vytváříte de facto SPAM v u lidí, kteří Vaši stránku nebo značku neznají. To vede k nižšímu zaujetí a nižší proklikovosti. Také to může vést až k negativním proklikům na skrýt, nebo nahlásit SPAM. A přiznejme si to, to určitě není to, co bychom na své stránce chtěli.
Takže prosím: ZAPOMEŇTE NA TLAČÍTKO PROPAGOVAT
Pokud s Facebook marketingem začínáte, rozhodně doporučuji založit si účet pro správu reklam na adrese business.facebook.com a na Vaše www stránky si vložit remarketingový pixel. Ten bude sloužit k tomu, aby Facebook věděl, kteří lidé se pohybovali na Vašem webu. Čím delší období před spuštěním reklamy ho budete používat, tím přesnější informace o složení publika budete mít k dispozici. Založení účtu a vytvoření remarketingového pixelu je zdarma a nepotřebujete zatím ani párovat kreditní kartu pro platby.
Placená reklama na Facebooku přináší ale ještě navíc jeden daňový problém. Poskytovatel služby je Facebook Ireland Ltd., tedy zahraniční subjekt a příjemcem jste vy, tedy český subjekt a místem plnění je Česká republika.
Takže pozor na to. Buďto si při zřizování účtu si nastavte, že nebudete využívat reklamu pro obchodní činnost, nepoužívejte firemní kreditku a nedávejte si faktury z Facebooku do nákladů, nebo se zaregistrujte jako identifikovaná osoba. Jistota je jistota a případné pokuty nejsou malé. Pěkně a srozumitelně má toto téma zpracován Simpletax ve svém ebooku DPH a reklama na internetu.
Koho jsem doposud od reklamy na Facebooku neodradil a dočetl až sem, tak se v tomto videonávodu dozví, jak si krok za krokem založit účet na business.facebook.com pro správu reklam na Facebooku. Spojí si ho s kreditní kartou a nechá si vytvořit remarketingový pixel. Ten si následně umístí přímo do jeho MioWebu.
Tak je pro Vás připraveno pokračování seriálu, ve kterém se naučíte jak zadat reklamu na Facebooku ve video návodu. Takže pokud chcete dát o sobě vědět, nebo chcete začít přímo propagovat své výrobky nebo služby, tak si rovnou skočte pro online kurz Facebook reklama pro začátečníky, který je byl kompletně přetočen do prostředí Facebooku v květnu 2018.